یکی از پر دردسرترین کارها برای اسباب کشی و جابه‌جایی وسایل بسته بندی اثاثیه به شکل درست و اصولی است. به همین دلیل وقتی صحبت از بسته بندی اثاثیه منزل می‌شود فشار زیادی را بر روی خود حس می‌کنیم و دچار استرس می‌شویم. اما چگونه می‌توان از این استرس خلاص شد و کار بسته بندی اثاثیه را به نحوه احسنت و بودن دردسر انجام داد و در این مطلب می‌خواهیم در مورد خدمات بسته بندی اثاثیه منزل در تهران و دیگر شهرهای ایران برای شما صحبت کنیم تا بتوانید با خیال راحت این کار را به باربری‌ها موجود در منطقه خود بسپارید.

چرا بسته بندی اثاثیه مهم است؟

بسیاری از افراد این سوال را از باربری‌ها و دیگر سازمان‌های فعال در این زمینه می‌پرسند که چرا باید به بسته بندی اثایثه منزل پرداخت  و یا از باربری‌ها برای این کار کمک گرفت؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که علت این کار سالم ماندن و سالم رسیدن وسایل شما به مقصد است. زیرا اگر کار بسته بندی به درستی صورت نگیرد در هنگام حمل بار وسایل شما آسیب دیده و خسارت سنگینی به شما وارد می‌شود.

لوازم مورد نیاز بسته بندی

برای بسته بندی وسایل خود در هنگام اسباب کشی نیاز به یک سری وسایل دارید که کار را برای شما راحت‌تر کند و اصولی‌تر باشد. در زیر برخی از این وسایل را برای شما بیان می‌کنیم:

بابل رپ

بابل رپ که به نایلون حباب دار بیشتر شناخته می‌شود و به آن پلاستیک ضربه گیر نیز می‌گویند. این یکی از چیزهای است که در بسته بندی لوازم شکستی و اثاثیه بزرگ به آن نیاز دارید. این محصول برای اولین بار در سال 1960 برای حمل ابر رایانه‌ها تولید و به بازار عرضه شد و به مرور زمان جایگاه خود را برای استفاده در تموم امور و جابه‌جایی و حمل و نقل باز کرد. اگر بخواهیم ویژگی‌های بارز این محصول را برشماریم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • سبک و قابل حمل
  • چند بار مصرف (تا زمانی که دچار پارگی نشود قابل استفاده است)
  • ضربه گیر
  • ارزان و مقرون به صرفه

کارتن

یکی از واجب‌ترین و ضروری‌ترین چیز در بسته بندی اثایه منزل کارتن است. کارتن‌های موجود در بازار برای بسته بندی اثاثیه به کارتن‌های چند لایه معروف هستند که در سایز و لایه‌های مختلف در بازار وجود دارند. کارتون‌های موجود در بازار به کارتن‌های سه لایه، 5 لایه و 7 لایه تقسیم می‌شوند. این کارتن‌ها برای بسته بندی لباس و رختخواب نیز مناسب هستند. در جدول زیر سایز برخی از این کارتن‌ها را بیان می‌کنیم:

کارتن های بسته بندی اثاثیه
ارتفاعطولعرض
253020
303030
434543
505050
506050
657560

معمولا از جعبه‌هایی در سایز کوچک برای بسته بندی ظرف و ظروف و از جعبه‌هایی بزرگ برای بسته بندی لوازم سنگین مانند دیگ و ظروف فلزی استفاده می‌کنند. از کارتن های مربع هم برای حمل لباس و کتاب می‌توانید استفاده کنید.

کاور لباس و رختخواب

یکی دیگر از لوازم مورد نیاز برای بسته بندی لوازم و اثاثیه منزل کاور لباس و رختخواب است. این کاورها از کثیف شدن و آسیب دیدن لباس‌های شما در هنگام اثباب کشی جلوگیری می‌کند.

چسب و دستگاه چسب کش

برای این که بعد از بسته بندی بتوانید درب و درزهای کارتن‌ها را ببنید تا از ریزش وسایل جلوگیری کنید به چسب و دستگاه چسب کش نیاز دارید. این دستگاه‌ها و چسب موجود برای این کار بسیار مناسب هستند و در حالی که درزها را محکم می‌کند به راحتی هم می‌توان آن‌ها را باز کرد.

چسب مورد نیاز برای خدمات بسته بندی اثایثه منزل
چسب برای بسته بندی راحت تر

چطور این لوازم را تهیه کنیم؟

برای تهیه این لوازم در هنگام بسته بندی می‌توانید به باربری‌ها مراجعه کرده و این لوازم را خریداری کنید. باربری یاسا هم می‌تواند در این زمینه به شما خدمات ارائه دهد.

جمع‌بندی

در این مطلب در مورد دلایل بسته بندی درست و اصولی صحبت کردیم و لوازم مورد نیاز برای این کار را بر شمردیم. شما می‌توانید برای راحتی و آسایش خیل خود با باربری یاسا تماس گرفته و از خدمات بسته بندی اثاثیه منزل تهران این باربری استفاده کنید و در صورت نیاز به کارگر اثاث کشی برای بسته بندی می‌توانید از کارگرهای این بار نیز کمک بگیرید.

روش های حمل و نقل بیشتر